09.04.2020

Uudet sivut avaavat palvelut ytimekkäästi

Raimo Asikainen Oy:n verkkosivut on uudistettu. Uudistuksen toteutti mustasaarelainen viestintätoimisto Herea Oy. Uudistuksessa yrityksen palvelut on ryhmitelty uudella tavalla. Ryhmittelyn, palvelukuvausten ja selkeän etusivun avulla asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden on helppo hahmottaa, mitä palveluita on ja mistä töistä yrityksellä on paljon eritysosaamista ja kokemusta.

Ytimekästä informaatiota asiakkaiden näkökulmasta kerrottuna

─Asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden on nyt helpompi saada käsitys, mitä teemme ja missä olemme hyviä ja minkä tyyppisiä töitä olemme tehneet paljon. Vanhat sivut olivat insinöörimäiset, ne eivät oikeastaan avanneet palveluita, vaan niissä oli vain lueteltu asioita. Nyt saa infoa lyhyesti ja ytimekkäästi, mutta kuitenkin erikoisosaamista on nostettu myös esille. Olemme mm. kertoneet paremmin erikoispalveluistamme eli Heat work -roudansulatusjärjestelmästä. Tulemme myös jatkossa tekemään somemarkkinointia tästä palvelusta, kertoo yrityksen tj Pasi Asikainen.

Opettavainen projekti – työkaluja markkinointiin ja sisäiseen viestintään

─Tämä on ollut opettavainen projekti itselle. Meillä oli mahdollisuus käyttää tähän markkinoinnin pohjatyöhön Elyn konsultointipäiviä, joissa konsulttina toimi Eliina Puijola. Markkinoinnin ammattilainen näkee asiat eri tavalla ja katsoo meitä ulkopuolelta ja kysyy oikeita asioita. Suurin hyöty tästä on ollut se, että oma ajatusmaailma on laajennut. Asioita näkee nyt aivan toisin silmin. Mainosmielessä omasta osaamisesta pitää pystyä kertomaan ja tuomaan esille asiakkaille hyödyllisiä asioita. Lisäksi sisäisesti on tullut paljon oman yrityksen osaamisen kirjaamista, jota voidaan käydä henkilökunnan kansa läpi. Kysehän on siitä, että ammattilaisemme tekevät laadukkaan työn ja miten jokainen siihen osallistuu, on jokapäiväistä työtä, kertoo yrityksen tj. Pasi Asikainen.

Päivittäinen raaka työnteko ei jätä tilaa ajatella asioita – ulkopuolisen avulla asiat kiteytyivät

─ Tämä työ on pistänyt ajattelemaan omaa toimintaa ja kirkastanut itselle sen, mitkä asiat meidän yrityksessä ovat esilletuomisen arvoisia nimenomaan asiakkaan näkökulmasta. Normaali päivä on raakaa työtä ja aika menee siihen, että keskittyy tekemään työt hyvin. Brändiajattelu on vierasta, mutta tämä prosessi on pistänyt miettimään asioita ja pakottanut katsomaan asioita sekä ulkopuolisten ja työntekijöiden silmin.

Kun asiat on puettu sanoiksi, viestin toistaminen on helpompaa

─On ollut myönteinen yllätys, miten prosessin avulla on saatu kiteytettyä asioita ymmärrettävästi ja eri tavalla kuin aiemmin. Projekti on antanut eväitä siihen, miten avaamme asiakkaiden laatuodotuksia ja yhteisiä toimintaperiaatteita henkilökunnalle. Ja tietysti lopputulos on tärkeä – nyt meillä on nyt palvelut esillä verkossa modernisti ja toimivasti kaikissa laitteissa puhelimesta tietokoneeseen.